Megszűnik a Facebook, mert egyre kevesebben használják?

Ez a hír terjed a neten

Tényleg csökken a Facebook népszerűsége?

Húsvéti tojásvadászat
Sóbors
Ez is érdekelhet
Retikül
Top olvasott cikkek

Bár egy hoax a Facebook megszűnésével riogat, kiderült, hogy még mindig csak ezt az oldalt használják a magyar fiatalok: már nem csökken a népszerűsége, a Twittert és az Instagramot viszont csak egy szűk réteg nézi.

A Comedy Central nemzetközi kutatással vizsgálta a fiatalok tartalomfogyasztási szokásait: megtudhatod, milyen közösségi felületet használnak a magyarok, és azt is, hogy mennyit tévéznek és mit néznek. Rád is jellemző az eredmény?

Magyarok a Facebookon

A 18-34-es korosztály tagjai már nem elégednek meg annyival, hogy kizárólag a tévéből tájékozódjanak. Ahhoz, hogy naprakészek legyenek, ismerjék a márkákat és a véleményvezéreket, folyamatosan a közösségi oldalakon kell lógniuk.

Míg nyugaton közismerten a Twitter az első számú kommunikációs felület a sztárok és rajongóik között, addig itthon a Facebook a vezető közösségi média: a magyar fiatalok 89%-a kemény magnak, vagyis intenzív Facebook-felhasználónak mondja magát.

Ugyanez az arány Hollandiában a legalacsonyabb, 75%, az Egyesült Királyságban 79%, Mexikóban pedig rekordmagas, 94%. Mark Zuckerberg találmányára annyira rá vagyunk kattanva, hogy a magyar válaszadók mindössze 3%-ának nincs saját fiókja.

Ha még több érdekességre és hírre vagy kíváncsi a közösségi médiával kapcsolatban, látogass el a Social Daily honlapjára!

Az Instagram nem népszerű

Ennek fényében érdekes, hogy a magyar fiatalok 76%-a egyáltalán nincs fent a Twitteren, míg például a spanyolok 56%-a rendszeresen használja azt. A fotómegosztó közösségi médiára is meglepően kevés magyar iratkozott fel.

Nagyon ciki! 7 Facebook-profilkép, ami kínos helyzetbe hozhat

Nézegess képeket!

Elolvasom

A megkérdezettek 11%-a nézi rendszeresen az Instagramot, 76%-uk pedig egyenesen úgy nyilatkozott, hogy nincs fiókja. Ennél nagyobb érdektelenséget a magyarok körében csak a Linkedin és a Pinterest produkált, ami kifejezetten egy szűk kör ügyének tűnik az adatok alapján.

Mindent összevetve a magyarok kevés közösségi platformon vannak jelen, a Facebookon viszont nagyon aktívak. A fiatalok azonban nem keverik össze az igazi közösséget a virtuálissal: a Comedy Central felmérésében a hazai ifjak 81%-a kimondottan társasági emberként jellemezte magát, függetlenül attól, hogy mennyi időt tölt a neten. 

Tarolt a humorcsatorna

A digitális generáció azért még mindig szívesen néz tévét. A megkérdezett magyarok 41%-a heti 5-8 órát, 25% pedig heti 11 órát tölt a képernyő előtt - átlagosan 1 hét alatt közel 9 órát fordítanak tévézésre a saját bevallásuk szerint. Ezt az időt a fiatalok általában alulbecsülik, hiszen a Nielsen Közönségmérés adatai napi 5,5 óráról mesélnek.

Angliában a legnépszerűbb a műsorok követése, ott a felmérésben részt vevők 30%-a heti 15 óránál is többet tévézik. A kutatásból az is kiderült, hogy a humor fontos szerepet tölt be a 18 és 34 év közöttiek életében, így nem meglepő, hogy a Comedy Centralt meghatározó csatornának tartják. A megkérdezett magyar tévéző fiatalok 84%-a nézi a humorcsatornát, ami annyira magas szám, hogy csak az indiaiak tudták felülmúlni a maguk 88%-ával.

Dilemma podcast

A Dilemma a femina.hu podcastje, mely minden adásban egy-egy megvitatást érdemlő témát jár körbe. Podcast-sorozatunk legújabb részében a testpozitivitás került terítékre. Tényleg építő jellegű vagy egyre egészségtelenebb a body positivity mozgalom? Mitől függ a testünkkel való viszonyunk? Miért mennek általában a nők plasztikáztatni?

Promóció

Azt, hogy a 18-34 év közöttiek szeretik a tévét és a humort, mi sem jelzi jobban, mint hogy Magyarországon 2015 eddig eltelt időszakában a Comedy Central volt az ország harmadik legnézettebb csatornája a korcsoportban 6,6%-os közönségaránnyal, tehát csak az RTL és a TV2 van előtte, és többek között megelőzte a Cool, az F+ és a VIASAT3 csatornákat.

Ezt is szeretjük